Thursday, November 4, 2010

~Entry sebab lama dah tak update~

Wahh..lama betul tak update blog ni. Sorry sangat-sangat sbb aku busy sgt kat office. Everyday ada kelas, huhu..

Anyway, even kat office bz, aku tetap curi-curi masa during weekend untuk pergi cari barang2 kelengkapan untuk perkahwinan aku.

3 minggu lepas, aku & family (mak, abah, syida, abg long & family) pergi ke Nilai 3. Perancangan awalnyer aku nak cari bunga telur untuk pelamin SAHAJA. Tapi bila sampai di sana, perghhh.. bukan setakat bunga telur yang aku bawak balik rupanya!

Antara benda-benda yang aku bawa pulang ialah:

  1. Bunga telur pelamin (100 kuntum)
  2. Bunga telur untuk majlis berkhatam (50 kuntum)
  3. Paha untuk bunga telur (4)
  4. Paper bag untuk saudara & kawan-kawan (200)
  5. Kotak Telur untuk di isi dalam paper bag (200)
  6. Plastik candy untuk kanak-kanak (300)
  7. Bunga Manggar (100)
  8. Bunga artificial, untuk hantaran (50 kuntum)
  9. Lilin Wangi untuk VVIP (abg long & kak ayu yg ambik sbb cantik kata mereka) (100)
  10. Kain Langsir
  11. Kain untuk baju (satu family)
Total perbelanjaan +- RM 2000!!!

Perghhhhhh!! Untuk pengetahuan kamu semua, time tu aku cuma bawa cash RM 500!! & dalam bank tinggal RM 50..!! haha...

Ha..?? sapa bayar yang selebihnyer..??? Mestilah Abang Long & Mak... Aishhh.. segan betul (konon-konon). Tapi.. mereka kata mereka nak tolong sponsor.. wink wink.. (Selamattt duit akuuuuu ) haha!!

Review yang aku boleh buat tentang Nilai 3 ialah: Barang-barang disana sebenarnya agak mahal kalau compare dengan kedai di Kuala Lumpur. Tapi setakat ni paling murah ialah di Klang (aku pernah pergi dengan kawan waktu tunang dulu)

Oh ya aku ada satu masalah sekarang. Masalah sekarang ialah! Aku tak tau nak simpan mana barang-barang ni...Serious, bilik aku sekarang dah macam store dah. Huhu, x pe, pengorbanan untuk kahwin, haha!

Ok, next entry aku update pulak pasal aku shopping barang-barang hantaran dengan En. Tunang yer...

2 comments:

mylifemythotz said...

best nyer... ader orang sponsor... :)) mesti awak rambang mata...takpe, sekali seumur hidup. :) tak sabanr tunggu entri seterusnya.

Fetry Dan Hidayah said...

hehe....tu la rambang mata, rasa nak beli satu kedai kak izahh..hehe..