Thursday, September 23, 2010

~Warna Tema~

Trend sekarang bila kita nak buat majlis perkahwinan soalan ramalan yg akan keluar ialah: "Kaler tema apa..??"

So entry kali ini mari cerita tentang color tema untuk majlis sebelah saya nanti. Ok, untuk orang yang rapat dengan saya (or yang tak berapa rapat) majority of them tau yg saya sangat-sangat-sangat suka warna purple. Memang daripada kecik lagi. Entahlah, pada mata saya ni semua yg warna purple nampak cantik.Contoh: Kalau pergi kedai kain ela, mata saya asyik nampak yang warna purple je, sampai mak pun dah bising, asyik beli kain warna purple!

Sebab tu la waktu saya bertunang, semua org terperanjat sebab saya buat tema merah & putih. Jadi jawapan saya untuk anda yang tertanya-tanya kenapa saya pilih warna merah instead of warna purple, jawapan saya ialah:

"Save the best for the last" kata omputihhhh...

Maka dengan itu untuk majlis saya nanti saya decide nak buat tema warna purple. Tapi, trend sekarang selalunya akan combine dua warna, so aku pun decide nak buat dua warna. So, tugas saya ialah nak memandankan warna purple dengan warna X (X boleh jadi apa2 warna)

Selepas melakukan sedikit research, inilah pendapat yang boleh saya kongsikan (ni pendapat saya, so kalau tak kene dengan selera org lain, terpulang..)

  1. Purple + Hitam = Exclusive
  2. Purple + Putih = Berseri
  3. Purple + Pink = Sweet & girly
  4. Purple + Turquoise = Ceria
Itulah serba sedikit pendapat aku tentang paduan warna. Mula-mula aku pilih nak tema yang exclusive, tapi memandangkan majlis aku di buat di rumah, jadi suasana persekitaran (rumah aku di kawasan kampung) yg kurang exclusive, jadi aku takut paduan warna & persekitaran kurang sesuai.

Jadi setelah berbincang dengan adik aku, which is wedding planner tak bertauliah aku, kami decide untuk buat sesuata yang sweet & girly. Jadi kami memilih tema Purple & Pink.

Jom nikmati gambar hiasan di bawah:

Gambar Hiasan: Pelamin nampak cantik dengan lampu yg ala2 romantis gitu

Gambar Hiasan: Hantaran sangat sweet!

Gambar hiasan:Cupcake juga nampak sweet..



P/S: Tapi ramai orang tua-tua tak berapa suka gabungan ini. Bagi mereka gabungan warna ini ialah gabungan warna 'ntah apa-apa'. Takpe, mungkin mereka belum serasi dengan trend masa kini. Apa yang aku boleh buat, pekak kan telinga..

Jumpa lagi untuk next entry yerr.. happy always.. :D

No comments: